Thursday, April 5, 2012

[ Dugaan Awal April ]

Ikhlaskan diriku dengan dugaanmu,





" Tidak ada sesuatu musibahpun yang menimpa seseorang melainkan dengan izin Allah"
( QS. At-Tanghaabun : 11)

Sumber





[ Langgar Tiang ]

Bila terlalu memaksa diri. Ini larh jadinya. Kelu, tergamam, berteleku seOrang diri. Apa yang aku dah buat? Tak mampu nk berkata apa-apa. Kereta Orang plak tuh. Sungguh aku tak mampu nk berfikir dengan waras lagi dah. Serabut sangat kepala. Macam hal yg nak menimpa diri.


[ Demam ]

Mungkin ini salah satu faktOr yang mendOrOng. Datang dengan pakej 3 serangkai. demam, sakit tekak, selsema. Mmg tensiOn. Dengan kerja berlOngOk-lOnggOk. Semuanya buat bertambah stress. Terpaksa paksa diri buat walaupOwn xmampu. Hasil mmg teruk. Bila ingat balik kesian dekat student yang senang sgt kena baham. Sungguh tak mampu nk melayan kOrang dengan keadaan diri yang mcm nie. Lemahnya badan hanya Allah yang tahu.




*************************


Seandainya bOleh berkOngsi dan meluahkan apa yang terbuku di hati teringin sgt nk telefOn mummy. Nak sangat berkOngsi rasa duka hati nie dengannya. Nak sangat menagis sepuas hati dalam dakapanya. Tapi, aku tak sanggup. Xsanggup rasanya untuk membuatkkan dirinya risau akan diriku yg jauh dari matanya. Biar larh dipedamkan selagi terdaya. Ditanggung sendiri. Gagahkan diri bangun dan hadapi dengan sisa kekuatan yang ada. Insyaallah.



P/s :: Menerima dan menghadapi setiap apa yang berlaku dengan redha.

5 cOmments (",):

huda jamil said... [Reply]

sabar ye, ada hikmah semua ni. :)btw, take care of your health ye

cik karmila said... [Reply]

be str0ng yahh ! ALLAH luv u,,,

Cik Diana said... [Reply]

@huda jamil

thanks huda.
itu larh. anggap larh musibah sebagai penghapus dOsa kecil.

Cik Diana said... [Reply]

@cik karmila

Insyaallah. btw thanks karmila.

Ryu on ahsfantasy24.com said... [Reply]

sabar dear,
setiap sesuatu itu berlaku
dengan sebab ^^