Sunday, October 26, 2014

[ Salam Maal Hijrah 1436 ]

Assalamualaikum.


Hye! Alhamdulillah dengan izinNya melangkah juga kita  ke bulan Muharam iaitu bulan pertama dalam perkiraan kalender Hijrah. Sebelum tu kite nk ucapkan Selamat tahun baru dan Salam Maal Hijrah 1436. SemOga dengan kehadiran tahun baru ini kite semua akan sentiasa diberkati Olehnya. Insyaallah. Ouke, kasi thrOwback ciked, teringat plak zaman sekOlah rendah,*eyh skunk pOm di sekOlah rendah jugak. Huhu. Xde la ekceli bila awal Muharram jee, mesty kita dah familia dengan nyanyian lagu nie " Satu Muharam detik permulaan, perkiraan tahun Islam hijrah, Perpindahan Nabi dan umat Islam, dari Kota Makkah ke Kota Madinah" *eyh, nyanyi ke tuuu? Ngee. Apa pOm nak highlight kat sini wOrd #satu Muharram detik permulaan dan #hijrah.


[ #Satu Muharam detik permulaan. ]

 [ Mengapa aku berada disini, isi hatiku hanya kau yang tahu, bicaraku seOrang diri, aku redha. *** Life is a wOndeful jOurney ]



































Ouke, sempena tahun baru, detik permulaan yang baru, dengan nafas yang baru ingin aku perbaharui niat. Niatku untuk menjadi seOrang hambaMu yang lebih baik, seOrang anak yang baik, perempuan yang baik, guru yang baik dan segala-galanya yang dapat membuat diriku berhijrah dari buruk kepada baik, baik kepada lebih baik dan lebih baik kepada terbaik. Insyaallah. Semagat baru untuk kau Diana! Tiap apa yang mematah tegak. Tiap yang menOlak. Tiap yang memijak henyak. Biar dibelakang. Biar masih dengan pendirianku "Bukan jatuh yang penting tapi kebangkitan selepas itu". Aku belajar sesuatu dari apa yang berlaku. Aku bOleh. MOga Tuhan kuatkan dan tabahkan hatiku ini.



Aceceh! Lagak je lebih kau Diana! *kutuk diri sendiri.  Jatuh jee menagis. Chill la! *Habis tu kalau tak menangis nk buat apa, kena faham Org sentimental mmg mcm nie. Huhu. Menagis untuk jadi lebih kuat. Biar lelah tak terkata, kOnflik jiwa hanya aku yang rasa. Lagak tabah pada semua walhal sedang berperang berlawan dengan diri sendiri yang pastinya. Huh! Tapi dari satu sudut masih aku punya baki pOsitifnya. Ya, aku pasti! Moga dengan tulisan-tulisan ini dapat menguatkan aura pOsitif aku yang baru-baru ini telah berkecai menjadi serpih-serpih kaca yang berderai. [ First Posting ] benar-benar mengajar aku mengenal erti hidup, mengajar aku menjadi seorang yang sederhana dan yang penting aku belajar bersabar, belajar erti redha, belajar mensyukuri nikmat pemberianNya. Syukur. Terima kasih kepada yang Terkasih atas segala kasih sayangMu kepadaku. :')




P/s :: Dedicate tO sOmeOne Out there, "Selamat Tahun Baru dan Selamat memperbaharui niat. Rabbir yassir wala tuassir. Rabbi tammim bilkhair. :)