Saturday, March 23, 2013

[ Bahagia ]

Bismillahirahmanirrahim.


Bahagia.
Bahagia itu subjektif.
Aku masih mencari bahagia.
Aku dambakan kehidupan yang bahagia di dunia.
Aku juga turut dambakan kebahagiaan di akhirat sana.


Dengan dari izin-Nya,
Aku ingin merasai setiap saat kebahagiaan bersama mereka yang aku sayangi.
Kebahagiaan dalam menyelusuri perjalanan sebuah kehidupan saban hari.
Kebahagiaan yang bakal menjadi nadi kekuatan buat diriku terus gagah berdiri.


Lantas aku terfikir.
Sampai bila hidup harus begini? Tanda tanya yang tiada penghujungnya.
Dan dari situ aku mula sedar, dalam mencari kebahagiaan itu,
Saat-saat ini aku perlu isikan hidupku dengan-Nya terlebih dahulu.
Tempat untukku bermOhon agar diriku teguh segalanya.
Aku ingin menjadi seOrang wanita yang bahagia.
Membawa mimpiku ke alam yang nyata.
Dan mungkin bahagia itu akan hadir ...



[ One day. InshaAllah  ]





I dOnt need a perfect One, i just need sOmeOne whO can make me feel that i'm the want. It will make me feel part Of true happiness.  



P/s : Aku pilih bahagia. Bahagiakan aku. *Bibir ingin meluah untuk berbicara, tp knp selalunya hanya air mata terdahulu bersuara. Mungkin ini muzik dari jiwa, lagu dari hati yang merintih untuk dimengerti.

0 cOmments (",):