Monday, December 5, 2011

[ Malang Tak Berbau ]

Alkisah, menda nak jadi. Mmg sekelip mata. SOmething bad happend tO my face n lips. Ouke, mmg dOwn giler larh. Sepanjang tyme dOwn tu asyik dOk memencil diri, mengurung diri dlm bilik, menangisi menda yg terjadi sambil meratapi kesakitan. Call Or msg dari teman2 pOwn xberjawab. Tetiba rasa mcm terlalu kerdil diri ini di mata mereka. SOe. Sy terlalu mOody.


Tapi, Alhamdulillah. Skunk nie dah Ouke cket kOwt. Xde lagi istilah dOwn yg terlakar di minda. Sy mula bgun kembali n redha dgn apa yg terjadi. Mesty ada hikmah di setiap yg terjadi. Cket jee ujian untuk sy kalO nak dibandingkan dgn mereka yg lain di luar sana. Tp itu larh, kalO dah dasar manja tuh mmg manja jgk. Menda kecik pOwn bOleh jd besar.



"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya... "



Hurpfl. Ekceli tataw mcm mana mula. Berat juga nak berkOngsi cerita, malu pOwn ada. Tp sampai bila nk pendam kan? Ni kira tahap xbOleh nk pendam larh nie. Dah 5 hari menda nie jadi. Apa yg bOleh ckp berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul. Segala yg tersurat tidak sama dgn apa yg tersirat di dalam hati.



**************

Memetik kata-kata Mummy :

" Ala 3 4 hari lagi baik larh tuh. Orang bersunat pOwn 3 4 hari dah baik. Ala cikit jee tuh!"

KOmen Cik Diana :

Ngee. Main2 plak mummy nie. Pandai plak buat lawak tuh. Nasib larh i xde pglaman bersunat. *bOys* Huhu. Tapi kira Ouke larh jugak sbb mampu buat tersenyum dari muka ketat jee. I percaya dgn kata2 mummy. HOpefully 3 4 hari lagi baik larh. Insyaallah.


**************


Memetik kata-kata Sister :

" Alaaa. Teruk ker? Hurpfl. KalO mcm nie jatuh larh saham."

KOmen Cik Diana :

Teruk xteruk dOk dlm bilik jee larh. Tak bOleyh la tgk Ombak Rindu kat wayang tuh. Saham jatuh? Xpe larh. Yg penting tyme nie larh kita nak kenal gelagat manusia. Caring Or cOncern ke x kat kita. Yg paling penting sanggup ke tidak menerima kita seadanya.




"Ya Allah heal my wOunds"
Amin Ya Rabbal Alamin.


p/s : dOakan sy cepat sembuh. :)

11 cOmments (",):

eikieyn said... [Reply]

eh you.. kenape tu? what happen actually? allergy ker? nampak cam merah semacam je. please go see doctor. sbb mcm da lame sangat. better get full check up. jgn sampai melarat. get well soon. :)

c'axoera said... [Reply]

inshallah dan percaya semua akan kembali seperti sediakala...

khairul said... [Reply]

CIAN...ORG CANTEK KENA CAMNI

Eza Boom Boom :) said... [Reply]

Semoga cepat sembuh cik diana...Kalau nak cepat sembuh, sapu minyak gamat kat luka tu. InsyaAllah cepat kering dan hilang parut. actually, macam mana boleh jadi macam tu?? :(

NUR AIN AZMAN said... [Reply]

uiks?? kene pe tu dear?
huhu, terkejut tgok nye
g la check kn

syakey said... [Reply]

apa jadi tu?? huhu

AmYcOzZo said... [Reply]

lol kena pe smpai jdi cmtu?pape pn hope cpt smbuh :)

Onitsuka_hana said... [Reply]

sbb pa jd cm2? ce ceta skit..sabar ye. nnt hilang gak tu..hana faham perasaan diana sbb hana pernah xden ri2 kat maktab lg. yang paling penting jga pemakanan tau.. semoga cepat sembuh

Joe_Hans said... [Reply]

aper dah jadi nie?? semoga cepat sembuh...

Mrs. Lady's Stylo said... [Reply]

Khas buat PENCINTA HANDBAGS!
Koleksi yg menarik & stylo serta tips2 berguna.

Kunjungi kami di http://mrsladysstylo.blogspot.com/

TQVM! :)

aisyah cute said... [Reply]

cian nyer kat maksu....petik kata2..opah 2-3 arie baik ler tu....hihix...