Tuesday, October 7, 2014

[ Pelik ]

Assalamualaikum w.b.t.
Bissmillahirrahmanirrahim..



Pelik.
Kau lihat aku.
Kau rasa aku pelik?
Kalau kau rasa aku biasa,
Hakikatnya aku hanya lagak biasa.


Kau nampak aku teguh berdiri.
Yang rasa sukarnya aku sendiri.
Satu kaki di wilayah fizik
Dan lagi satu di kerajaan mistik.
Mana mungkin punya titik bertemu.


Sepi sendiri, aku terrmenung,
Tak mampu menghayun langkah kaki,
Andai punya sayap ingin aku terbang pergi.
Tapi aku masih sedang berkira.
Satu suara memaksa pergi.
Dan satu lagi memujuk mari.
Aku??



[ ..... ]


Entah bagaimana mahu menulis untuk rungkaikan segala yang tersumbat di  dalam jiwa. Entah mengapa juga jiwa terasa begitu kOsong. Apakah diri ini berada pada jalan yang benar? Semacam semuanya mimpi dan aku masih tidak lagi bangun sedarkan diri. Entah terasa masih terkurung dalam satu ruang. Entah kan ruang masa, entahkan ruang udara atau entahkan juga ruang tempat. Dimana aku selayaknya? Kompleks bunyinya bukan. Pelik! Jiwa meronta-ronta mahu keluar. Tetapi aku tidak tahu dari apa dan kepada apa.


Jiwa sepertinya terasa sakit, luka yang darahnya tidak memercik keluar, hanya mengalir perit di celah-celah susuk diri. Apa sebenarnya yang aku sedang lalui? Masih lagi aku mahu persOalkan kepada Tuhan. Ya, masih sebab saat aku ligat berfikir dan akhirnya terhenti pada titik tanya kenapa? Kenapa? Kenapa? Pelik dengan semua. Pelik dengan segala. Aku tiada jawapan. Saat ini hanya mampu mencari kekuatan dari dalam dan yakini setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ahh!Siyes aku fed up menulis saat emOsi mula kuasi diri. Sbb aku gagal mengawal segala! Noktahkan saja.



P/s :: Perempuan biasa yang tak pernah akan sempurna. Masih gagah mencari Tuhan semula setelah hilang arah tuju. Gagah mengutip kembali serpih-serpih jiwa yang berkecai. Gagah untuk tidak lagi memikirkan duka-duka sendiri. Tawakkal Alallah.  :')

1 cOmments (",):

Anonymous said... [Reply]

Hey I am so thrilled I found your blog page, I really found you by accident, while I was searching on Google for something else,
Regardless I am here now and would just like to say kudos for a
marvelous post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don't have time to look
over it all at the minute but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time
I will be back to read a great deal more,
Please do keep up the great job.

Feel free to surf to my web site: boom beach hack tool