Thursday, October 13, 2011

[ Hati Bergetar Rindu ]

Salam.

Yurp! Hati bergetar rindu sudah pOwn terhenti. Hati kecilku berkata ta payah nk rindu sangat larh. *Blurr sekejap! Ouke, ekceli sangat teruja sbb dah abeh baca keseluruhan isi cerita nOvel yang bertajuk "Hati Bergetar Rindu" nieyh. Dek kerana desakan Osmate yang cakap cerita nieyh sedap itu yang timbul satu perasaan tOk membaca. Katanya lOike penulisan nOvel Ramli Awang Mursyid cOz kita jd nk tahu jee ape kesudahan cerita dye.


SO, dgn semangat nyer aii pOwn bace larh dgn tekunnya. Akhirnya terjatuh hati larh plak dgn perwatakan Sid * herO cerita merangkap seOrang pOlis yg menyiasat kes pembunuhan yg melibatkan isterinya. Ouke, kalO dah name pOwn isteri mmg si suami mempertahankan isterinya larh. Sape xsayang isteri kan?? Ekceli ini baru kali pertama membaca nOvel karya Dhiya Zafira. SO, pasnie mcm nk cari yg seterusnya jee.


Tapi kejap! Nk tunjuk buku n sinOpsis citer nieyh dulu. Sempat jee aii rembat kt Owner dye punyer blOg. Hehe. *Buat muka ta malu pastu tempek kt entry blOg sendiri. Hak3x!


:: SinOpsis Hati Bergetar Rindu ::




Hidup itu adalah rangkaian perjuangan demi perjuangan. Maka janganlah ada yang menyerah, berputus asa dan menganggap perjuangan hidup adalah satu yang sia-sia. Tetaplah tegar meski yang lain berguguran. Tetaplah tersenyum meskipun perjuangan ini terasa pahit dan berliku.Kerana DIA tidak akan mensia-siakan perjuangan kita.

Ari ~ Bersamamu aku memahami makna bahagia, tetapi mengenalimu juga membawa aku ke lembah derita. Sesungguhnya, tiada insan yang mahu dikhianati. Lebih-lebih lagi daripada orang yang paling dipercayai.

Sid ~ Segala jerih yang kita lalui, semoga ada senyum pada esok hari. Percayalah... kita semua hanya mahu bahagia. Percayalah... kebenaran hanya mampu dilihat oleh mata hati, dan Ari... yakinlah bahawa ALLAH sudah memilih yang terbaik buat kita.

Ini kisah mereka yang mencari kebahagiaan. Kisah mereka yang terbeban dengan dosa silam. Kisah mereka yang mencari keampunan. Kisah mereka yang mahu mencari jalan pulang. Kisah mereka yang harus mengerti dan memahami apa ertinya makna sebuah perjuangan.






Ouke.. Tu jee entry kali nieyh.. :)
Assalamualaikum.

7 cOmments (",):

noraauliyya said... [Reply]

best tak ? nanak beli satu lah .

ct kamaliah said... [Reply]

jom bace novel bebanyak..c(:

ch000tz axoera said... [Reply]

xsuka bila rindu dtg mengegar jiwaaaa >_<

Cik Diana said... [Reply]

@ct kamaliah

hehe.. biasa larh tuh.. mengisi lapang untuk berjiwa.. :)

Cik Diana said... [Reply]

@ch000tz axoera

bizee kan diri utk menghilangkan rasa rindu yg menghimpit jiwa.. huh! mampukah?

Cik Diana said... [Reply]

@noraauliyya

besh.. cube larh bace.. :)

Nulia said... [Reply]

noovveeeelll....sudah empat bulan tak sentuh novell...huuhuhu