Wednesday, May 11, 2011

[ Novel : Kasih yang Suci, Drama : Nora Elena ]


:: sinOpsis nOvel Kasih yang Suci + Drama Nora Elena TV3 ::



entry 2 in 1..

firstly, ade kaki nOvel ker kt cni?
nk ask cket.. sape penah bace nOvel Kasih yang suci?
besh kOwt citer nie.. ekceli i asew mcm penah bace tp igt2 lupa..
tyme zaman muda mmg rajen lyn nOvel2 jiwang n rOmantika de amOr nieyh..
Ouke, sape yg igt2 lupa meh igt balik.. check it Out n refresh balik! :D

.
.
.

:: NOvel ::



[ nOvel Kasih yang Suci by Meen Zulaika ]
.
.
.
:: SinOpsis Kasih yang Suci ::

"SinOpsis pada belakang nOvel"Link
Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru...

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.

"Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua." tegas Seth.

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya... Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?

Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa... saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.

Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.


" SinOpsis pada website Alaf 21 "


KEPADA para peminat novel Alaf 21, jangan lepaskan peluang untuk memiliki novel terbaru bertajuk ''Kasih Yang Suci'' hasil nukilan penulis baru iaitu Meen Zulaikha yang kini sudah berada di pasaran.

Novel yang membelai perasaan ini mampu membuatkan anda sayang untuk meninggalkan walau satu patah perkataan pun. Sepuluh tahun lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepasa sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri untuk menjadi suaminya. Nora Elena keliru...

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan mereka? Rahsia yang selama ini disimpan kemas, akhirnya terbongkar. Sebenarnya, Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?

Apakah kisah seterusnya? Apa yang harus dilakukan oleh Elena terhadap suaminya? Mampukah perkahwinan mereka bertahan?

Segala-galanya dalam Kasih Yang Suci. Dapatkan segera sebelum kehabisan. Link



.
.
.

secOnd, sape layan citer NOra Elena di TV3 plak?
Ouke, ekceli citer nie adlh adaptasi dr nOvel 'Kasih yang Suci'..
ala.. mcm Lagenda Budak Setan larh jugak.. tak lama lagi Ombak Rindu plak..
cume 'kasih Suci dijadikan dalam bentuk drama bukan filem.. huhu..
pape pOwn mmg besh.. cume.. apsal larh bulan Mei nie banyak citer besh2..
bukan xsuke, cume xsesuai jerk.. i nieyh sume nk tgk.. hehe.. kaki Tv tOl!
huh! dugaan nieyh.. nie larh dugaan tyme2 dekat nk xm nie.. dugaan2..

.
.
.

:: SinOpsis Drama Nora Elena ::

Diadaptasi dari salah satu novel popular terbitan Karangkraf – Kasih Yang Suci, mengisahkan tentang perjalanan hidup NORA ELENA yang dihantui pengalaman pahit akibat dirogol 10 tahun yang lalu.

Walaupun sukar untuk melupakan insiden hitam tersebut, kini beliau selesa menjalankan kehidupannya seperti normal dan bakal mengahwini Idham. Namun, keadaan mula berubah setelah bertemu Seth Tan. Idham bercadang untuk membatalkan majlis perkahwinannya dengan Nora Elena setelah menerima satu panggilan misteri yang menceritakan perihal Nora Elena yang bukan lagi seorang perawan.

Lebih mendebarkan, Seth Tan menawarkan dirinya untuk menggantikan tempat Idham di dalam majlis perkahwinan tersebut kerana masa semakin suntuk. Apakah yang akan berlaku kepada Seth Tan, dan siapakah watak di sebalik panggilan misteri tersebut?


:: Drama Nora Elena - EpisOd 1 ::


Link

[ credit tO : yOutube.. thanks uplOader.. hehe.. ]


.
.
.
Ouke, thats all.. selamat menOntOn.. hehe..
p/s :: meh jOin cOntest.. ;)

12 cOmments (",):

najihatussolehah said... [Reply]

seth tan tu aaron ek dlm citer tu..

Cik Diana said... [Reply]

yup! lakOnan arOn aziz..

Effa Azman said... [Reply]

dah bace dah novel nim..best..best:)

Cik Diana said... [Reply]

e2 larh.. besh.. credit tO meen zulaika.. :)

cik najihah said... [Reply]

macam penah baca lah novel ni..

Cik Ezy said... [Reply]

mmg novel tu best giler..
tgu la drama ni ending die same x ngn novel..
mane tau kn dorg ubah2 ke..

SHM said... [Reply]

o, citer baru tu drpd novel ni la . klu camtu x pyh la tgk sbb dah bce novel tu ^_^

Cik Diana said... [Reply]

kne gak tgk citer.. w/pOwn jln cerita same tp the way kite meghayati tuh yg lain.. huhu.. :D

♥yaya budak suka embun♥ said... [Reply]

suka cia ni..nak exam pun tgk je..haha

sarah said... [Reply]

assalamualaikum
nak tanya kat mana ade jual lagi novel ni
can u email to me
sarah.imeen@gamil.com ;)

Anonymous said... [Reply]

cte ni agak2 sma x ngn novel?
betul ke seth tu jahat?

Cik Diana said... [Reply]

citer dye same jer ngan nOvel.. cume ade larh cket2 tmbah2 tOk kasi citer lg smOoth.. bahasa nOvel n skrip drama e2 jer yg buat lainnyer.. yg lain tOtally same... erm.. seth tu baik jer.. cume mase dye remajajerk jhat.. huhu