Wednesday, May 11, 2011

[ Cabaran! Quiz Mathematic utk dijawab! ]

aah! u'Olls asew u'Olls hebat x?
Ouke.. meh jOm kite wt kritikal thinking cket ptg2 nie..
meh jawab sOalan nie meh.. hehe..
xde larh susah mner pOwn..
sO.. ade bran?
.
.
.
[klik tOk tumbesan melampau.. takOt2 u'Olls dOp nampOk plOp]
.
.
.
Ouke.. sO.. jOm kitcube jawab same2.. hehe..
ekceli i pOwn tgh dOk memikir nk menjawab nie..
hiyakkk! slmat mencuba!

bubbye!

14 cOmments (",):

nurul fathasshah said... [Reply]

HAHA ! pening seyh,.,.

Cik Ezy said... [Reply]

putar2..
pening nk jwb..
haha

Cik Diana said... [Reply]

lek lu.. jawab lg.. kasi twist Otak.. hehe..

Cik Diana said... [Reply]

:: Cik ezy ::

haish! xkan da pening kOwt..

lynda said... [Reply]

budak tu amek kot?haha

Syukri Kamaruddin said... [Reply]

eheh pening..tp ni mainan matematik je..
(10-1)x3 tak sama dengan (10x3)-1, walau operasi n no yg tlibat sama..... kan??
jadi rasanya 4 line t'akhir tu yg buat dia dpt jwpn pelik.. :)

Ini Kisah Tia said... [Reply]

waaa pening2 ! macamana boleh kurang RM1 tu ??

♥yaya budak suka embun♥ said... [Reply]

pening btoi nk jwb. haha

zati embong said... [Reply]

jat tahu!kena guna teknik pembundaran!

misz farahniza said... [Reply]

hahahaha..
drpd dulu soalan nie jugak yg jd problem...
tlonglah ungkaikan jawapannye..hahahaha

Cik Diana said... [Reply]

huh! mcm2 jawapan nie.. tp belum tepat lg.. cube lagi.. hehe

~akoo~ said... [Reply]

cik diana..td dh jumpe jwpn..sile rungkaikn..

Amirul said... [Reply]

jawapannya..cuba check balik..soalan mengenai bayar hutang..bayar pada setiap orang rm10-rm1 sebab bayar balik hutang tinggal rm27..tapi kenapa rm27+(tambah) rm2??..sepatut nya rm27-rm2=rm25..jadi rm 25+rm5=rm30..perkara ni mengelirukan peteki sengaja meletakkan (rm27+rm2)=rm29..kira nilai ini tambah hutang kepada tiga orang tu..jadi seringgit tiada mengena dalam kes sebenar..soalan trick pada baris kedua terakhir tu..

Amirul said... [Reply]

jawapannya..cuba check balik..soalan mengenai bayar hutang..bayar pada setiap orang rm10-rm1 sebab bayar balik hutang tinggal rm27..tapi kenapa rm27+(tambah) rm2??..sepatut nya rm27-rm2=rm25..jadi rm 25+rm5=rm30..perkara ni mengelirukan peteki sengaja meletakkan (rm27+rm2)=rm29..kira nilai ini tambah hutang kepada tiga orang tu..jadi seringgit tiada mengena dalam kes sebenar..soalan trick pada baris kedua terakhir tu..