Thursday, January 15, 2015

[ Selamat Pergi ]

Bissmillahirahmanirahim.


Genap seminggu, rasa dOwn.
Jiwa rasa patah, iman naik dan turun,
Bila hati rasa kOsong, berhujan air mata,
Rasa ini yang buat aku kecundang luar dan dalam,
Menyiat perlahan-lahan, melumpuhkan aku dalam diam.



Sedih, tetapi aku tetap juga bersyukur,
Allah selalu punya cara untuk mengingatkan dengan caraNya,
Indah lamaranMu buatku kali ini, bukan satu tapi dua sekali,
Aku terima setiap, segala dan semua kerna aku hamba yang hina,
Mungkin ini satu cara Engkau beri untuk aku mensuci jiwa.





















- Cg Hamdan, Ust Azizi, Cg Dayah, Cg Syukri dan By -
 " Selamat pergi, selamat pulang, selamat jalan., Selagi tak amnesia kenangan kita tidak pernah mati
Walau beribu jarak terpisah diri dan menjauh pergi "




P/s :: Sweetnya Allah berbicara. Sekali lagi jatuh cinta dengan Surah An Nas, Ayat 1-3, "Say : I seek refuge in the Lord of men, The King of men, The God Of men". Jadi, kenyit mata. Diana, Allah kan ada. Lord of men, king of men, gOd of men. :')

0 cOmments (",):